PROGRESO | WEBESTEEM | ART&DESIGN MAGAZINE 
Forum webesteem Strona Główna webesteem:forum

   Regulamin | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Ostatnie tematy | RSS | Rejestracja | Profil | Skrzynka | Zaloguj

Wybor Jabłka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum webesteem Strona Główna | narzędzia i programy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasyno




Od: 2008.02.23
Posty: 687
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 2011.09.21 12:58    Temat postu: Wybor Jabłka

Hej hej!
Tak wiec stara skrzynka mi sie sypie, o wydajnosci nie wspomne w geekbench osiaga imponujacy wynik ok 1000 punktów ;| kiedy macmini poprzedniej generacji (cz core 2 duo) osiaga prawie 3.5k
http://www.komputerswiat.pl/media/1273380/M27.jpg
macmini nowej generacji z procesorem i5 i grafika radeona i procekiem 2.5 kosztuje +3k a z grafika Intela i procekiem 2.3 +2.5k
http://store.apple.com/pl/browse/home/shop_mac/...t?mco=MjMzOTQxMTc
wiec o ile roznica w prockach nie bedzie duza to graficznie bedzie przepasc(tak przynajmniej mi sie wydaje), starsza generacje(z core 2 duo) na alledrogo z grafika GeForce mozna by pewnei za jakies >2k dorwac..
najbardziej korzystna ofertę znalazłem na cortland dla macmini
http://www.cortland.pl/apple-mac-mini-intel-cor...m-nowy-model.html
(rabat studencki) i wychodzi 3.3k za (prawie) najmocniejszego maca-mini w tej chwili, szukalem po ebaju ale tam tez minimum to 3.1k za taka sama konfiguracje (no i czekaj jak z us czy uk dojdzie / w jakim stanie)..
Moim podstawowym dylematem jest czy kupic
-maca mini 2.5 z radeonem
-maca mini 2.3 z Intelem
czy moze wersje z core 2 duo z GeForce ?

tak naprawdę pomiędzy tym nowej generacji (2.3) i starszej nie ma wielkiej różnicy cenowej (z 500zl) wiec raczej wolał bym tego i5 (choć paradoksalniej nowy jest wykastrowany np z napędu dvd)
wszelkie sugestie mile widziane ;)



.:: Flash Dev ::.
^
Odpowiedz z cytatem
m_p




Od: 2005.03.29
Posty: 892
Skąd: krk

PostWysłany: 2011.09.21 13:08    Temat postu:

fajnie jest czasem spojrzeć na te ceny maczków, wychodzi na to że konfiguracja mojego PC w przeliczeniu na MacZłotówki jest warta około 10tys zł...a kupilem go za 2700zł <lubie to>
^
Odpowiedz z cytatem
dalej
Spambotassassin



Od: 2003.05.23
Posty: 5857
Skąd: Doncaster

PostWysłany: 2011.09.21 13:12    Temat postu:

wtd napisał(a):
<lubie to>

[lubie to]
^
Odpowiedz z cytatem
afrix




Od: 2008.12.29
Posty: 254
Skąd: Londyn/Gryfino

PostWysłany: 2011.09.21 13:25    Temat postu:

mac to mac. Jak mialem windowsa to musialem robic formata co 2miechy bo juz sie wieszal przy 12gb ddr3...
Potem mialem na nim hackintosha i bylo troche lepiej ale tez byla lipa.
Mac pro czy mac book pro nowe procki sa mocne, i mam juz chyba z 7miechow i nie mialem ani jednego problemu z nimi.



The Afrix Dot Com
^
Odpowiedz z cytatem
lukasyno




Od: 2008.02.23
Posty: 687
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 2011.09.21 13:46    Temat postu:

ja nie mam zadnych zwiechów czy formatów, od prawie 2lat mam jednego XP i dziala poprawnie ;) raczej sprzet ma juz z jakies 6 lat i poza drobnymi wymianami (ram, dysk, plyta glowna) wszytsko jest stare, urwala mi sie stopka od wentylatora procesor ma wyzsza temperature i wydajnoscia zblizony jest do Pentium IV..
jesli ja mialbym robic update sprzetu to musze wymienic wszytsko od zasilacza po plyte i nawet bude by sie przydalo bo srobki gdzies pobudbilem z obudowa.. to bedzie kosztowalo z 2k a za tyle kupie macamini(ok moze slabszego ale na chuj mi 50 rdzeni i terabajty RAMU jak przez tyle lat siedzialem na takim zlomie i jakos nie narzekam) wydajnosciowo mac napewno mnie zadowoli(procek), boje sie tylko o karte graficzna w tej tanszej wersji, to pewnie wspiera jakiegos starego openGL a wlasnie samego ogla tez chcialem na tym robic.. a cena tego z radeonem to 1k wiecej (za glupia lepsza karte graficzna - droga ta karta)



.:: Flash Dev ::.
^
Odpowiedz z cytatem
dawid_l




Od: 2005.05.21
Posty: 198
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 2011.09.21 14:00    Temat postu:

Pytanie czy robisz stricte graficzne rzeczy, ja na poprzedniej generacji mini (najmocniejszy model) strasznie kurwiłem na graficzną, w shopie musiałem wyłączyć jej wspomaganie bo po prostu strasznie ścierwiło - zrobienie głupiej kreski na tablecie wyświetlane było z jakimś opóźnieniem (omg!). Może te nowe stoją bardziej z wydajnością, jednak radzę sprawdzić samemu jak to działa, bo też myślałem że miniacz będzie dawał rade w pełni do webu. A tak w moim przypadku nie było.

BTW. korzystając że wątek zalatuje apple, makami i tak dalej, bawił się ktoś w hackintosha? Daje to to w ogóle rade, czy nie warte zachodu?
^
Odpowiedz z cytatem
lukasyno




Od: 2008.02.23
Posty: 687
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 2011.09.21 14:32    Temat postu:

dawid_l napisał(a):
Pytanie czy robisz stricte graficzne rzeczy, ja na poprzedniej generacji mini (najmocniejszy model) strasznie kurwiłem na graficzną, w shopie musiałem wyłączyć jej wspomaganie bo po prostu strasznie ścierwiło - zrobienie głupiej kreski na tablecie wyświetlane było z jakimś opóźnieniem (omg!). Może te nowe stoją bardziej z wydajnością, jednak radzę sprawdzić samemu jak to działa, bo też myślałem że miniacz będzie dawał rade w pełni do webu. A tak w moim przypadku nie było.

BTW. korzystając że wątek zalatuje apple, makami i tak dalej, bawił się ktoś w hackintosha? Daje to to w ogóle rade, czy nie warte zachodu?


ale mowisz o tej wersji ?
http://allegro.pl/apple-mac-mini-2-4-ghz-duo-32...-i1834431822.html
z GeForce 330M
czy archaiczynm GeForce 9400M
?
sprawdz na wiki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_mini
bedziesz widzial jaka dokladnie wersje masz (i naszpi podzespoly bo jesli mowisz ze w PS daje to dupy to sorry bardzo, w ps duzo nie siedze ale jakies textury grafika 3d itd napewno bedzie sie przewijac)

ja mysle tak powaznie nad tym
http://allegro.pl/apple-mac-mini-2-4-ghz-duo-32...-i1834431822.html
+ w miare karta graficzna (tak sadze)
+ naped DVD
+ procek jeszcze daje rade

-cena jak na stary model nie jest duzo nizsza od wersji podstawowej nowego modelu 9ale zawsze nizsza o 200zl z rabatmi)

lub tym

http://www.cortland.pl/apple-mac-mini-intel-cor...0-nowy-model.html

+swietny procesor i3(wersja mobilna ale zawsze)
+cena w stosunku do wersji poprzedniej nie jest duzo wyzsza..

-GRAFIKA! czy tem intel HD 3000 to sie do czego kolwiek nadaje ? czytalem recenzje nowych macmini i koles pisal ze wersj serwerowa (ma intela HD 3000) w porownaniu do wersji z Radeon w photoshopie kompletnie daje dupy, ze co chwiel pasek posteppu sie pokazuje itd a w wersji z radeonem niby zajebiscie lata..
-brak napedu DVD


ostatecznie mysle nad
http://www.cortland.pl/apple-mac-mini-intel-cor...m-nowy-model.html
ale to juz w chuj drogie...

zastanawia mnie jak spisuje sie poprzednia wersja z GeForce 330M..
a jesli chodzi o Hackinstosha to szkoda sobie dupy zawracac.. u mnie to dzialalo fatalnie ;/ moze jka by miec kompa konfiguracyjnie podobnego do macow to by lepiej chodzilo ale u mnie to tragedia... (zabawka)



.:: Flash Dev ::.
^
Odpowiedz z cytatem
dawid_l




Od: 2005.05.21
Posty: 198
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 2011.09.21 15:03    Temat postu:

Lukasyno -> tam był GF 330M i 4gb ramu. Nie mam jak sprawdzić, bo miałem go w poprzedniej pracy, 7-8 miesięcy na nim działałem.

Fajne, żeby sobie neta poprzeglądać i ew. poedytować w PS. Grafika po prostu nie dawała rady przy rozdziałce 1920x1080 (tzn. to wspomaganie kartą grafiki, które wprowadzili od którejś wersji shopa). Niby da się normalnie bez tego pracować, bo jedyne praktyczne zastosowanie które było dla mnie odczuwalne to ten 'animowany' zoom, nie mniej jednak to były tylko w większości rzeczy webowe, strach pomyśleć co by było gdyby jakieś A4 w 300 DPI trzeba było zrobić.
^
Odpowiedz z cytatem
rafparis




Od: 2005.07.15
Posty: 916
Skąd: Kraków

PostWysłany: 2011.09.21 15:25    Temat postu:

wydaję mi się że model 2011, z opcją i7 (+440zł) da ci cenę około 4000 zł (oficjanlną, mozna znaleźć taniej), i będzie sobie całkiem nieźle radzić (z hyperthreading w i7 dualcore, to tak jakbyś prawie miał czterordzeniowego i5 2,7 Ghz).
Ram 8Gb można kupić za około 200zł, ale nie w sklepie Apple ;)



Raphael Pudlowski, freelancer Kraków, reklama, webdesign, print, flash
^
Odpowiedz z cytatem
lukasyno




Od: 2008.02.23
Posty: 687
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 2011.09.21 15:57    Temat postu:

dawid_l napisał(a):
Lukasyno -> tam był GF 330M i 4gb ramu. Nie mam jak sprawdzić, bo miałem go w poprzedniej pracy, 7-8 miesięcy na nim działałem.

Fajne, żeby sobie neta poprzeglądać i ew. poedytować w PS. Grafika po prostu nie dawała rady przy rozdziałce 1920x1080 (tzn. to wspomaganie kartą grafiki, które wprowadzili od którejś wersji shopa). Niby da się normalnie bez tego pracować, bo jedyne praktyczne zastosowanie które było dla mnie odczuwalne to ten 'animowany' zoom, nie mniej jednak to były tylko w większości rzeczy webowe, strach pomyśleć co by było gdyby jakieś A4 w 300 DPI trzeba było zrobić.


dzieki wiec na pewno tego nie kupie.. bo to jednak wydac +2k na kompa i potem sie z tym mordowac to mija sie z sensem, a ja jednak planuje czasami cos w blenderze czy 3dmaxie/mayi porobic...

Cytat:
wydaję mi się że model 2011, z opcją i7 (+440zł) da ci cenę około 4000 zł (oficjanlną, mozna znaleźć taniej), i będzie sobie całkiem nieźle radzić (z hyperthreading w i7 dualcore, to tak jakbyś prawie miał czterordzeniowego i5 2,7 Ghz).


ten procek z i5 tez da rade.. nawet ten z tajtanszej wersji by dal tylko ta grafika...
eh 3.5k za samo pudlo bez monitora myszki itd..
kurwa musze podumac(a moze natrafie na promocie w jakims MM) ale chyba jednak kupie zwykly pc o podobnej konfiguracji do imaca czy innego apple i zainstaluje hackintosha...



.:: Flash Dev ::.
^
Odpowiedz z cytatem
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum webesteem Strona Główna | narzędzia i programy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

FAQ


serwery wirtualne, tanie domeny

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

85761456

Page generation time: 0.0366s (PHP: 84% - SQL: 16%) - SQL queries: 15 - GZIP enabled - Debug off