PROGRESO | WEBESTEEM | ART&DESIGN MAGAZINE 
Forum webesteem Strona Główna webesteem:forum

   Regulamin | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Ostatnie tematy | RSS | Rejestracja | Profil | Skrzynka | Zaloguj

Struktura mockupów w plikach PSD

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum webesteem Strona Główna | grafika 2d
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ilovecss




Od: 2009.07.13
Posty: 179
Skąd: from /b/

PostWysłany: 2010.11.02 21:15    Temat postu: Struktura mockupów w plikach PSD

Pewnie był taki temat, ale coś nie mogę znaleźć.

Od jakiegoś czasu uczę sie robić makiety webowych rzeczy w fotoszopie.
W związku z tym mam pytanie:
Jak powinna wyglądać taka makieta pod względem struktury?

Chodzi mi o te wszystkie rzeczy i dobre praktyki, dzięki którym ktoś inny może je w miarę łatwo i bezboleśnie (nie przeklinając autora) użytkować/modyfikować itd.

BTW jest jakiś sposób, żeby dodać komentarz do warstwy/grupy?

Plz Halp!



▒▒▒▒▒ My new hobby ▒▒▒   
^
Odpowiedz z cytatem
Robotata




Od: 2003.04.21
Posty: 554

PostWysłany: 2010.11.03 0:23    Temat postu:

Polecam najsamprzód artykuły na Smashing magazine na temat plusów Fireworksa. Być może zmienisz zdanie i zaczniesz uczyć się robić na nim. Nie chcę tu zaczynać rozmowy o wyższości FW nad PSD bo takowa już była. Tak tylko mówię.


http://www.robotata.net
^
Odpowiedz z cytatem
ilovecss




Od: 2009.07.13
Posty: 179
Skąd: from /b/

PostWysłany: 2010.11.03 3:32    Temat postu:

themon napisał(a):
Polecam najsamprzód artykuły na Smashing magazine na temat plusów Fireworksa. Być może zmienisz zdanie i zaczniesz uczyć się robić na nim. Nie chcę tu zaczynać rozmowy o wyższości FW nad PSD bo takowa już była. Tak tylko mówię.

Czytałem, próbowałem, nie jest zły. Ostatnio robię sobie przegląd narzędzi do wireframesów, makiet i prototypów, dużo nowych rzeczy wszędzie (stąd m.in. ten Ps).

Pomijając dyskusję co jest najlepszym softem do czego (ja tam nadal wolę mockupy w przeglądarce) to jednak czasem trzeba komuś wysłać coś z plikiem PSD i dobrze by było wiedzieć, jak to robią cywilizowani ludzie.



▒▒▒▒▒ My new hobby ▒▒▒   
^
Odpowiedz z cytatem
huh
weteran



Od: 2006.07.04
Posty: 2324
Skąd: Krakoff

PostWysłany: 2010.11.03 11:18    Temat postu:

ilovecss, co powinien mieć taki software według Ciebie ?


^
Odpowiedz z cytatem
ilovecss




Od: 2009.07.13
Posty: 179
Skąd: from /b/

PostWysłany: 2010.11.03 15:07    Temat postu:

huh napisał(a):
(...)co powinien mieć taki software według Ciebie ?

Wszystko to, co mają już (przynajmniej w jakimś stopniu) fireworksy, czyli:
    – w pełni edytowalne kształty
    – przyzwoite narzędzia do formatowania tekstu
    – coś w klimacie "box model" z CSS'a oraz przeglądarkowego pozycjonowania elementów łatwego do wyklikania z UI
    – łatwe do zdefiniowania style nawiązujące do możliwości współczesnych przeglądarek
    – jakiś system do tworzenia notek/komentarzy do elementów makiety
    – wygodne definiowanie własnej siatki na początku, itd.
Nie powinien mieć żadnego eksportu do HTML/CSS bo to jest robienie krzywdy Internetowi ;]

Mimo, że fotoszop większości tego nie ma, nadal będę z niego(między innymi) korzystać przy makietach, bo ilość przyzwoitej jakości tutoriali dla Ps względem czegokolwiek innego miażdży.

A pytanie z pierwszego postu jest nadal aktualne; wysyłam komuś makietę interfejsu zrobionego w Fw/Ps - jak powinna wyglądać[struktura pliku/plików], żeby się nie obraził? :>



▒▒▒▒▒ My new hobby ▒▒▒   
^
Odpowiedz z cytatem
ilovecss




Od: 2009.07.13
Posty: 179
Skąd: from /b/

PostWysłany: 2011.02.16 21:34    Temat postu: Re: Struktura mockupów w plikach PSD

ilovecss napisał(a):
Od jakiegoś czasu uczę sie robić makiety webowych rzeczy w fotoszopie.
W związku z tym mam pytanie:
Jak powinna wyglądać taka makieta pod względem struktury?
Cześć, moje drogie Ja sprzed 3.5 miesiąca.
Poczytaj o fotoszopowej etykiecie może to Ci w czymś pomoże.



▒▒▒▒▒ My new hobby ▒▒▒   
^
Odpowiedz z cytatem
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum webesteem Strona Główna | grafika 2d Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

FAQ


serwery wirtualne, tanie domeny

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

82614495

Page generation time: 0.0283s (PHP: 86% - SQL: 14%) - SQL queries: 14 - GZIP enabled - Debug off